© 2018, PixoGroup

Zichtbaar worden met Google Posts!

Google heeft weer een nieuwe functie toegevoegd, Google Posts. Nieuwsberichten, (kleine) blogs én advertenties die je opmaakt via ‘Google Mijn Bedrijf’ worden nu weergegeven in je Google resultaat! De functie maakt het een stuk makkelijker om direct zichtbaar te zijn en op te vallen tussen de rest!

 

Google Posts, wie, wat, waar?

Via Google Mijn Bedrijf is het mogelijk om je Google Posts in te stellen. Het nieuwsbericht of advertentie dat je toevoegt zal meteen te zien zijn bij je zoekresultaten en wordt als een soort snippet weergegeven. Wat het mooie hiervan is is dat de berichten zeer prominent in beeld verschijnen. Het wordt zo echt makkelijk om de bezoeker te boeien door een advertentie of pakkend nieuwsbericht weer te geven.

Helaas blijven de berichten niet voor eeuwig zichtbaar. Het is daarom belangrijk consequent nieuwe berichten te plaatsen, zo hou je het voor Google relevant, maar ook voor de bezoekers! Na 7 dagen verwijdert Google automatisch het bericht.

Zichtbaar worden met mijn bedrijf

Om in Google Posts zichtbaar te worden kun je op verschillende manieren de tool inzetten. Aanbiedingen, campagnes, producten of evenementen promoties kun je allemaal kwijt in Google Posts. Het mooie is dat het ook op een grafisch verantwoorde manier tot de bezoeker wordt gebracht. Je zult dus echt direct eruit springen als je hier iets doet met een kortingscode o.i.d.

Elk bericht wat je in Google Posts plaats mag uit 300 woorden bestaan. Daarnaast kun je een knop toevoegen die ‘lees verder’, ‘bestel nu’ of ‘reserveer nu’ kan uitstralen.

Lokaal sterk

Stel, iemand is in Maastricht aan het shoppen en wil ergens gaan uiteten. Via Google komt hij uit bij uw restaurant. Als u nu via Google Posts een bericht hier heeft staan met ‘menu van vandaag’ of ‘nagerecht gratis’ is de kans groot dat die iemand bij u komt eten! De CTA (call to action) wordt opgeleukt door met afbeeldingen te werken.

Waarom is Google Posts zo relevant?

Google wil directe antwoorden geven op vragen van de zoeker. Het bedrijf zet altijd de zoeker voorop en zal de algoritmes en het platform blijven optimaliseren om aan dit doel te voldoen.