© 2018, PixoGroup

Metsel eerst je voordeur!

Telefoon gaat. Potentiële relatie wil zo snel mogelijk zijn website vernieuwd hebben. Dat kan, zeggen wij op onze beurt. Maar de vervolgvraag van ons is; waarom moet u een nieuwe website hebben? Het antwoord wat dan snel volgt is; omdat onze huidige website niet meer van deze tijd is. Nogmaals stellen wij de vraag; waarom… We horen de verbazing door de telefoon. 

 

Waarom?

De potentiële relatie denkt tegenwoordig al heel snel in de oplossing. Althans, de relatie denkt dat het een oplossing is. Wij bij PixoGroup hebben inmiddels genoeg ervaring om niet altijd op de vraag van de relatie in te gaan. Wij vinden het namelijk belangrijk dat we eerst gaan uitzoeken waar de vraag vandaan komt. Waarom moet u een nieuwe website hebben?

  • Het design van onze website is verjaard.
  • De content die op onze website staat klopt niet meer.
  • Onze website mist enkele functionaliteiten.

Zo zijn er nog honderden redenen die wij dagelijks te horen krijgen waarom u een nieuwe website zou moeten hebben. PixoGroup wil dan samen met u nóg een stapje teruggaan!

Waarom x2

Binnen de waarom, vragen we nog eens naar de waarom. En het klinkt een beetje vaag, maar wij vragen vervolgens aan de relatie waarom ze een website moeten hebben. De verbazing slaat nogmaals toe. Ze kijken je vervolgens aan of je de vraag wel serieus meent. Antwoorden die wij dan krijgen:

  • Ja iedereen heeft toch een website op vandaag.
  • We moeten toch onze informatie kwijt.
  • Mensen moeten ons kunnen vinden.

En zo komen er nog honderden redenen waarvan de relatie denkt dat hij ze kan opvangen met een website.

De confrontatie

Bij PixoGroup zijn we nu op een punt gekomen waar we de relatie eigenlijk al kunnen confronteren met hoe hij/zij zichzelf tegenspreekt.

  • Dus u moet uw website vernieuwd hebben omdat iedereen een website heeft op vandaag.
  • Dus u moet uw website vernieuwd hebben omdat u toch uw informatie kwijt moet komen.
  • Dus u moet uw website vernieuwd hebben omdat u niet vindbaar bent.

Je ziet de relatie nadenken, en inderdaad tot de conclusie komen dat we sommige vraagstukken niet kunnen oplossen door een nieuwe website te bouwen. Mooi, we hebben dit uit uw hoofd gepraat. Laten we een nieuwe start maken:

The Golden Circle van Simon Sinek

Het is u vast wel bekend, the Golden Circle waar je met de ‘waarom’ begint, vervolgens de ‘hoe’ invult, en daarna pas eindigt met ‘wat’ heb ik nodig. We vragen de potentiële relatie om ons uit te leggen tegen welke problemen hij/zij oploopt.

  • Mensen komen niet bij mijn bedrijf terecht.
  • Mijn bedrijf valt niet op tussen de rest.
  • Ik krijg mijn informatie slecht overgebracht.

Leg het probleem uit!

Het mooie is nu, dat de relatie echt het probleem op tafel legt. En niet zijn/haar eigen verzonnen oplossing bij ons uitvraagt. In de reclamewereld schijnt het namelijk steeds normaler te zijn dat men een eigen oplossing gaat verzinnen. Dit komt omdat het steeds makkelijk wordt om zelf reclame in te zetten (door de vele tools die er tegenwoordig voor handen zijn). Maar wij schrikken ervan, als u een hypermoderne website wilt hebben, maar dat mensen niet bij uw bedrijf terecht komen. Iets wat meer inefficiënter is als dat, bestaat bijna niet!

De voordeur

Het probleem wat zich in de marketingwereld afspeelt op dit moment is een beetje vergelijkbaar met de bouw van een huis. U gaat toch ook niet eerst de schilderijen ophangen, de TV plaatsen en de muren behangen alvorens u uw voordeur heeft gemetseld? Als u namelijk geen voordeur heeft, komt er ook niemand binnen om te zien hoe mooi u uw huis heeft ingericht. Met reclame werkt dat precies zo! Metsel dus uw voordeur.

Probleemgericht denken

Mocht u het nog niet begrepen hebben. Wij verwachten niet van onze relaties dat zij zelf in oplossingen gaan denken. Onze specialisten weten precies welk communicatiemiddel er toegepast moet worden om welk probleem dan ook op te lossen. Samen zullen we de Golden Circle doorlopen. Alleen zo kunnen wij als PixoGroup ook echt iets voor u betekenen. Wij zouden het namelijk verschrikkelijk vinden als we u een nieuwe website maken, en dit vervolgens nauwelijks resultaat levert.