© 2018, PixoGroup

De opmars van Musical.ly!

Muzikaal je boodschap overbrengen met de razend populaire app Musical.ly, het is niet echt iets wat besteed is aan mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Misschien heb je dan ook nog helemaal niet gehoord van de app. Toch is Musical.ly al meer dan 200 miljoen (!) keer gedownload in 2 jaar tijd! Let dus goed op, want misschien is Musical.ly wel hét nieuwe Snapchat of Instagram!

 

Playback je gek!

Eigenlijk is Musical.ly een app om op liedjes mee te playbacken, vooral erg bekend onder tieners wereldwijd die muziekvideo’s opnemen om deze te delen met hun volgers. Het videotijdperk blijft op deze manier maar voortduren. Misschien dus wel eens belangrijk om deze app in de gaten te houden!

In een razendsnel tempo populair

Het platform groeit momenteel zo snel, dat het vergelijkbaar is met de groei die Snapchat in de beginfase maakte. Opvallend is dat 68% van de gebruikers uit meisjes bestaat, en dan vooral kinderen die nog op de basisschool zitten.

Hoe op Musical.ly adverteren?

Maak kennis met het voorbeeld van Coca-Cola. Iedereen was wel bekend met de flesjes waar voornamen op stonden. De #ShareACoke campagne kon wel wat vernieuwing gebruiken. Daarom hebben Coca-Cola en Musical.ly de handen in elkaar geslagen om songteksten op de flesjes te plaatsen. Resultaat; 900.000 video’s uit de doelgroep werden ingezonden:

[divider line_type=”No Line” custom_height=”20″]

Je merk koppelen aan Musical.ly

Er zijn ook voorbeelden bekend waarin bekende “vloggers” op Musical.ly worden benaderd door een merk. Zo werd Bente van Katwijk ingezet om samen met Vodafone de doelgroep aan te moedigen om middels een bepaalde hashtag kans te maken op gratis toegangskaarten tot de liveshows van The Voice of Holland. Uiteraard werden hier veel video’s voor ingezonden.

Conclusie

Musical.ly is dus een nieuw social netwerk dat op steeds meer manieren gebruikt kan worden om merkwaarde te creëren en natuurlijk met je jonge doelgroep te spelen. De interactiviteit die je kunt opbouwen via dit platform is eindeloos. En je geeft je doelgroep opdrachten mee, waardoor zij zich ineens “creator” voelen, wat weer creativiteit oplevert wat je eventueel kunt toepassen binnen je eigen bedrijf. Wij denken dat het niet lang meer duurt dat Musical.ly gaat concurreren met YouTube of Snapchat.